Bilbarnstol..... jag blir tokig!!

Bilstol dilemma!!
Jag har ju berättat i ett tidigare inlägg och dumma Mercedes som man bara kan ha deras egna DYRA stol i framsätet med en sensor inbyggd som kopplar ur airbagen..
Hittade en i Sthlm men fick då reda på att steg 2 efter babyskyddet är bara framåtvänd..
Och rekommendationerna i Sverige är att dom ska va bakåtvända så länge man kan, minst vid 4 års ålder..
Då känns det inte ok att sätta Anton där framme med en sån stol och behöva vända på honom..
Jobbigt...
Så vi får helt enkelt försöka hitta en vanlig bilstol som funkar bakom förarsätet även när Olof kör..
Jag vill egentligen inte det för att man sitter rätt långt fram i passagerar sätet när man har stol bakom, och jag gillar att se båda och sitta bredvid om vi kör nånstans, dessutom kan vi aldrig ha passagerare med oss i baksätet om båda stolarna ska va där..
Men det verkar inte som om vi har något val...
Vill ju inte vända på Anton redan om dom säger att man inte bör...
JOBBIGT!!!!
Fortsättning följer.. hahahhahaha
8-P

Kommentarer
Postat av: Emily

Shit vad jobbigt!! Ni har inte tänkt på att köpa en vanlig större familje bil i stället? Då kan ni har vilken bilstol som?! Ett tips i all välmening!! :) Ses i morgon onsdag kramkram

2010-09-14 @ 19:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0