Akuten 7timmar!

Åkte in på Akuten i dag med lilla Tyris igen.
Ringde först 1177, dom sa att vi skulle åka in.
Hon har hostat sen hon kom hem från sjukhuset för ca.3v sedan men nu var det så tjockt slem och kraftigare hosta igen.
Ingen feber dock , men dom ville undersöka henne.
Åkte in 14.30 i förhoppning av att det skulle va lugnt och att det skulle gå snabbt!
Men det kom en massa före som ansågs vara sjukare än Tyra, så vi fick snällt vänta!!!

Det tog över 4 timmar innan vi fick träffa läkaren, sen ytterligare 1 timme innan blodproven togs och sen 1timme innan svaren kom tillbax!
Sen 45 minuter innan läkaren kom och berättade att hon dragit på sin ytterligare ett virus, inte RS denna gången utan ett annat virus!
Vilket innebär , Virus=ingen medicin!
Så efter ca.7 timmar satte vi oss i bilen hem..
Hon är jättesnorig och hostar men vi ska bara suga med näsfridan , ge koksalt varvat med nezeril och hålla koll så hon inte blir värre eller får feber!
Stackars liten!!
Vrålhungrig va jag när jag kom hem, Olle hade köpt pizza till mig...
Automaten med chocklad och dricka på akuten va sönder!, Det va nära jag slog sönder den, jag var så hungrig!!!
Satt i ett undersökningsrum som är så kallt och trist i nästan 7 timmar, en sköterska tyckte så synd om mig så hon hämtade ett äpple och ett glas vatten till mig..=)

Tänk att det skulle ta nästan 7 timmar innan någon skulle tycka synd om oss...

Jag hatar AKUTEN!!
Fast sköterskorna är söta.och gav mig ett äpple..:-)


Kommentarer
Postat av: Madde K

Din stackare, vilken otur lillan har haft.Det måste kännas enormt jobbigt när man inte kan hjälpa till så det går fortare heller på akuten. Hoppas man slipper det själv, hatar sitta och vänta.Kramis på er

2010-03-03 @ 07:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0