Full rulle!!

Har inte skrivit på ett par dagar, har verkligen haft fullt upp..
Grattis Madde till lilla Perla...( mitt namn ju!!. hihih) Men det gör inget, om vi skaffar fler så kanske det inte blir en tjej?!,, men jag älskar det namnet.....Fast Perla Persson kanske inte hade varit så fint ändå?? Hahhahah
Var på SATC med Linda och Josephine i Tisdags, åt på Lemongrass först, Linda hade blivit sjuk och Emily kunde inte, Therese och Sofia var på premiären så det blev bara vi 3 men det gjorde absolut inget, vi hade sååå mysigt och filmen va jättebra..
Synd bara att jag inte sett 1:an...=) Få väl göra det nu ...
Sen var jag med på ett fotojobb med världens bästa Jenny igår..
Barndomsvän från Arlöv, hennes lillasyster Helene och jag va tighta hela skolgången..
Gled isär efter högstadiet, men ser varann på FB...skönt o se hur hon har det..Och nu med tanken på att storasyrran Jenny är i min branch så får man ju lite bättre koll..=)
Jenny är verkligen världens bästa Mace up artist/styist..
www.jennyhildrin.com
Använder alltid henne när mina kunder ska gifta sig eller gå på fest...
Var med henne i går på morgonen på ett jobb, så himla kul och hjälpa till..
Vill ju även få in foten där!!
Jenny hinner inte alltid med håret , eftersom hon har sminket så då kan man hoppa in tillsammans med henne ibland...
Så himla skoj!!
Sen jobbade jag i går, och nu i dag så har dom Tårtkalas på Antons dagis, dom har det varje år.
Då ska alla ta med en tårta var, och man går runt o tittar på vad alla har gjort och smakar på dom man vill...
Olof kan inte va med i dag så min pappa komme in och hjälper till
Såg det framför mig, bära tårta och ha båda barnen själv,,, kan bli lite tufft ...
Förra året bakade jag en vanlig gräddtårta med kiwi och banan, FYF_N va pinsamt..hahahhahha
Många hade gjort sååååå fina, och min såg riktigt trist ut även om jag tyckte först att den va fin, då förstår ni pressen....hahahha
I dag ska jag göra en enkel fotbollsplan tårta..
Orkade inte ha marzipan, så jag ska göra med grön grädde, antingen spritsa med vit grädde so linjer, eller ta glasyr..Sen fick jag inprovicera en fotboll, dök bort på lösgodis avdelningen och köpte lakritskulor, dom va ju svarta, sen ska jag försöka ta glasyr som linjer och rutor..
Köpte 10 stycken kulor så jag har 9 försök och sen får det bli en svart boll på tionde om jag inte klarar det..hahahha
Håll tummarna!!
Bilder kommer sen..
Hittade ingen fyrkantig botten och har ingen tid att baka en, så det får bli en rund fotbollsplan, det spelar väl ingen roll??... Hahahhaha
Puss på er!!
**********************************************************************************************
Och Madde , jag tänker på er varje dag och håller tummarna att ni får komma hem snart så man får pussa lilla Perla....
( Perla fick fostervatten med slem i lungorna och har haft det riktigt tufft, Anton fick samma när han föddes så jag förstår, fast vi hade turen att inte han behövde ligga så länge med slangar och respirator.
När dom blir stressade i magen så bajsar dom i vattnet , vilket då kallas grönt slem, och om dom får det i lungorna så kan det vara jättefarligt...men som tur är så är Perla mycket bättre och kan andas själv nu så vi håller alla tummar att ni får komma hem snart... PUss på er! )

Kommentarer
Postat av: Madde K

Det heter mekonium det gröna slemmet Tess, och för att rätta dig så hade hennes ena lunga kollapsat helt....;0)

Men nu e våran prinsessan på bättrings vägen

2010-06-04 @ 10:42:17
Postat av: Tina

Hmmm.....harkel* Rättelse: Inte ditt namn, Parisas namn. ;)

Det e ett persiskt namn så ni e medvetna om det =)

Kram

2010-06-04 @ 13:35:53
URL: http://mstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0