Vaknade med en borr i örat (kändes det som i alla fall)..

Grannen ovanför håller på att renovera sitt badrum och det väsnas såååå.....
Vid 07.30 började BORREN väsnas något fruktasvärt, och Anton blev hysteriskt rädd, han bara skrek och grät!
Det lät som om dom borrade i huvudet så högt det lät, stackars Anton vaknade till det och blev jätterädd såklart!!
Jag rusade in på hans rum och kramade om honom och förklarade att det inte va farligt, men han bara grät..=(..
Men jag bar in honom till vårt sovrum och kramade honom hela tiden, så efter en stund så lugna han sig..och sa- jag är jätterädd, mamma!.. Naaawwww söta älskling...

.

Tyra sov som en stock och jag passade på att byta Antons blöja och göra frukost till honom, Olof åkte till jobbet redan vid 07.00 så vi fick fixa frukosten själva..
Vi är ju lite bortskämda med att Olof tar hand om oss på morgonen annars men vi ska nog klara det dom dagar han börjar så tidigt.. hahahaha..............


Efter frukosten som bara blev en rostad macka och nyponsoppa för Anton  i dag, sen va han färdig sa han!
Vet ju att vid 10.00 får dom frukt så han klarar sig på mackan tills dess.
Han är lite trist med maten ibland, testar ju och vill bestämma hela tiden.
Säger att han inte vill ha mat, vill inte sova, vill inte ha overall, vill inte.. vill inte... osv... ja ni fattar..
Lite trots, men det klarar vi, man får inte ge sig bara.....:-P

Sen klädde vi på oss alla 3 och gick iväg till dagis kl 09.00, Anton fick stå på brädan så vi tog singelvagnen i dag.
Dagis är ju så nära så han behöver inte åka egentligen, men han tycker det är kul och stå på bräda och det går ju lite fortare då också..=)

Han var ledsen och grät när jag skulle lämna honom, och jag hatar det!!
Enormt jobbigt och gå, men det är bara och bita ihop och gå!!!!!


Sen gick jag hem och slängde på en extra tröja för det var kallare ute än vad jag trodde
Kl 10.00 skulle jag möta tjejerna från Rund och Sunds vattengympa som jag gick på i oktober/november.
Jag mailade ut till alla tjejerna som va med där om vi skulle ses på en "barnvagnsWalk" som jag döpte det till och vi blir 4 stycken som ska ses vid Museet och gå en långis!

Mysigt!
Vi gick längst "Ribban" i nästan 1½ timme.
Vi var 4 mammor men 5 bebisar!
Så som ni förstår så var det en tjej med tvillingtjejer.
Så 4 små flickor , och en liten kille!

Vi pratade mycket , allt från förlossning till jobb och boende!
Skönt att få snacka av sig lite nu när man bara går hemma...=)
Det behöver jag, annars spricker jag nog!

Vi ska ses nästa onsdag igen och gå, sen ska vi hem till Amelie och fika efter det!
Riktigt kul!!
Kul att organisera ihop saker och ting som blir så uppskattat..


Nu ska jag ge Tyra lite mat sen traska bort till Malmborg och skicka lite paket , skaäven passa på att handla hem lite.
Min väninna Pia kommer ju och hälsar på ikväll, jag ska laga lite mat till oss, det blir nog någon pastasås med penne, enkelt och gott!

Sen blir det en del snack på det , vi har ju inte träffats sen Anton fyllde år, och det var i oktober så vi har en hel del att ta igen...=P

Stor kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Gordi

Aaaw stackare...kom ihåg när Milijan blev rädd för ngn som borrade, ville inte släppa mig av rädsla.

Du, jag känner igen det dära " vill inte, ska inte", osv... det e nog ytterligare någon fas d går igenom haha...men det e bara till att bita ihop för det går över det oxå.

2010-01-13 @ 13:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0