Kanarieöarna vs. Sälen

Hej hoppla!
Förlåt än en gång för jag e så kass på att blogga, men det är sjukt svårt o hinna med allt...
Uppdatering om vad som hänt senaste veckorna..
13-20 dec bar det väg till soliga Fuerte Ventura med svärföräldrarna...
Efter en lång resa så hamnade vi på ett jättefint hotell..
Imperial hette det och var en jättestor anläggning, och många pooler..
Vädret pendlade mellan 24-26 grader så det var precis lagom när man hade barnen med sig ...
Lite blåsigt, men det var tydligen Fuerte Ventura lite känt för, det visste vi inte..hihihi Fuerte betyder tydligen Stark Vind!
Sjukt o tänka att ön bara ligger 10 mil från Afrika....
Där fanns oxå många nudister på stranden, det ska det tydligen oxå vara känt för, det märkliga var ju att det inte var avskilt, utan alla va blandade med andra som hade badkläder...
Lite märkligt när man inte alls e van vid det..hahhaha
Hotellet låg uppe på en klippa så man fick gå ne för en lång stentrappa för att komma till stranden...
Poolen var bara 19 grader och jag kände att jag fick köldskador nästan, men sen hitta vi en pool som var uppvärmd till 24 grader, det var ju mycket bättre..
Jag köpte ett flygplan som man har i poolen till Anton när jag var på kursen i Turkiet..
Han bara älskade den, verkligen ett bra köp...
Han ville t.o.m.  med ha den sängen nästan när han skulle sova...
Han hade sin fina väska med sig såklart som jag köpte på Amzon på nätet..
verkligen ett dunder köp ( såklart)..hahhahah
Han åkte på den på flygplatsen , åkte själv och ibland drog jag honom..
Riktigt kul!
Tack svärföräldrarna för en underbar resa..<3
*********
Julen var underbar, firade 24 dec hos min familj och på juldagen kom Olofs föräldrar in till oss och firade..
Fick jättefina saker..
En smartbox med middag för 2, Golvlampa, bricka med olika skålar i , fia med knuff fast med snaps glas och mycket mer
Jag fick en Adidas jacka av Olof, riktigt snygg med gamla emblemet på och glansig...
Barnen fick mycket kläder och leksaker, Anton fick bla. sängkläder Blixten, och tvspel med Nalle Phu, My first Pc från fischer price och mycket mer, ser om jag orkar lägga ut bilder senare..
Nu är vi i alla fall på väg och ska fira Nyår med vänner i Sälen, Näsfjället heter det..
Vi är 2 fam med barn så vi har övernattat i natt på Rasta i Grums..
Och nu har vi väl 3 timmar kvar..öDet är jättekallt ute!
Nu visar bilen -21
Brrrrrrrrrrr
..
Nu tar batteriet slut på datan.. Återkommer !!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0