5+ Lilla Tyra kom till världen!

Åkte in 4december 06.30 med värkar..
Men dom avtog när jag kom in, typiskt!...
Fick lavemang i förhoppning att det skulle sätta igång, men nix......åkte hem igen 13.00 , då va jag öppen 1½cm bara.....

Men 03.30 5december  åkte vi in igen....samma visa att värkarna avtog igen men gick runt i korridorerna i 1 timme...
kl. 10.00 togs det hål på vattnet... fick petidin i låret (muskelavslappnande) och lustgas..
12.00 stimmulerade barnmorskan något så att det satte igång det lite, och jag fick sitta på en pilatesboll, då j*vlar satte det igång mer och mer........
fick värkstimulernade och då va det igång, barnmorskan gick ut för att hämta epiudralen, men vi fick ringa på klockan för jag fick krystvärkar nästan direkt när dom gick..ahhahah Så vi hann inte med någon epiudral inte!!
13.50 kom jag igång med aktiva värkar och 14.17 va hon ute!!
Otrolig känsla, jag kände ju verkligen hela processen när hon flyttades neråt....trodde aldrig att det skulle kännas så....
jag skrek ett par gånger att hon skulle tas ut det sista med sugklockan, och jag bad "snälla", hahahah men det gick ju så bra och det skulle påfresta i onödan på bebisen så jag fick klara det själv...
Minns känslan när hon "stod" i öppningen och jag skulle invänta krystvärken, noway tänkte jag , här väntas inte...jag krysta ändå och det gick ju bra!..ahhahah
men det var för att hon inte va så stor sa dom, att det gick annars behöver man värkens hjälp...
men vilken känsla när hon kom ut, som en bläckfisk, hahahahha och upp påmitt bröst!!.. Så himla coolt!!

För stunden i smärtorna så kommer jag ihåg att jag tänkte- varförville jag va med om detta?, istället för att bli snittad igen, men nu i efterhand är jag såååå glad att jag fick va med om det!

Lilla Tyra föddes 14.17 5December och var 50cm lång och vägde 3265g...
Frisk liten tjej!!
Nyfödda Tyra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0