Svea och Jag!! och Folkets park...

Var på väg hem från salongen i gårkväll och fastnade på Siesta, ett underbart litet place som ligge på vår gata...
Där satt Petra Rebecka från jobb tillsammans med några väninnor..
Jag blev lockad att sitta ner en stund på ett glas rött!
men kände att jag var tvungen att ta ut Svea ( vår franska bulldog) på en kiss först..
Gick hem och pussade mina älskade barn och min man, sen tog jag och Svea en tur till vännerna på Siesta..
Alla skulle pussa på henne, och hon bara njöt!
Jag tog en pasta och ett glas rött, gud vilken god mat!
Bor ju nästan brevid men har aldrig provat deras mat tidigare, men nu ska det bannemaj bli ändring på det..hahahha
Tjejerna skulle gå vidare till Coi på Lilla, jag och Svea va ju inte svåra efter ett glas rött så vi hängde på....=)
efter 2 drinkar på Coi så bar det iväg till Mello Yello, frågade vakterna om "discoprinsessan" Svea  fick följa med, Absolut, men bara om jag får gosa med henne sa vakten..hahhahha
Så in på Mello och tog en Frozen margarita strawberry!!
MUMS!!!
Sen vid 01.30 smög jag och Miss Svea hem, inte berusade men goa och Glauuuua!!
Det var en riktigt kul spontan kväll....
Vaknade faktiskt med lite tungt huvud i morse, usch de va läääääängesen man kände så....
Och då var jag ändå INTE berusad, usch tänk om jag hade varit full....
Nä fy det lär ju då aldrig hända känner jag..hahahha
Vill inte vakna med tyngre huvud än i dag känner jag!!! Hahhahahha
Jag pallra mig i alla fall upp och tog barnen till Folkets Park, vi kom dit vid 11.30 och stannade ända tills 15.30 tiden..
Jag var för det första enormt kissig, och dom toaletter vid ingången kunde jag inte ta med vagnen in, och självklart lämnar jag väl inte dom utanför!!..
In på Konsum, nix ingen toa där,,,, in på Parkmöllan, höll nästan på att kissa på mig!!
Där hade dom handikappstoalett så det löste sig med vagnen...
Hungiga som attans, Anton ville ha hamburgare, så vi gick in på gatuköket som ligger precis vi Konsum, där va BASU inne och ABSOLUT inte mysigt att sitta...
Ut igen med hela lastet, och Anon grät för han trodde han skulle bli båst på sin haburgae..naaawww...
Över gatan till ett gatukök mitt på S:T knuts torg!
Fy va shaskigt!!
Men hade inget val, Så det var ABSOLUT inte den mysiga lunch jag hade tänkt mig, är j svårt att komma in med vagn på massor av ställen och framförallt med trappor upp om man inte får hjälp eftersom ja hade båda kidzen...
Men mat i magen fick vi och jag hoppas vi inte blir sjuka av det!!
Dagen blev i vilket fall som helt FANTASTISK!!
Goa Tyra va så snäll och log mest och smilade som hon alltid gör och va supersnäll!
Lekplatsen var så himla fin och bra anpassad för barn i alla åldrar tyckte jag, behövde inte springa efter hela tiden...
Och vilket väder det va !!!
Vi lekte på lekplatsen, åt lunch, tog en glass, tittade på kaniner, får, grisar , tuppar bla....
Riktigt mysigt , trist nog hade jag ju lovat Anton karuseller, men dom har bara öppet på helgerna nu, fram tills skolorna slutar då kommer dom ha öppet varje dag...
Jag fick säga att karusellerna va sönder, och det berättade han för andra vi träffade..hihihi
Anton fick ta en tur på ponnyridningen oxå, han älskar det!!, Han ville igen och igen, men det blev bara en gång för det var många i kö!...hahhaha
Faktiskt en stor tumme upp för vår egna FOLKETS PARK som är jättebra för barn, synd bara att karusellerna va stängda och att det inte gick att köpa mat inne på området!
I morgon skulle det va barnloppis där, synd att man inte kan gå...för då är ju karusellerna öppna oxå...
Men men, får bli en annan dag..
Men fick tillslut honom därifrån så traskade vi hemåt igen...
Trötta i benen efter mycket spring , avslutade vi med att hämta upp Svea och sätta oss inne på vår innergård, där Svea sprang lös, Tyra sov jag läste Metro och Anton cyklade på sin fina cykel..
Och solen sken!!
Underbart !!
Löve it!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Därför valde vi en Phil&Ted syskonvagn, mycket smidigare att ta sig runt och in på ställen.

Kram

2010-05-22 @ 09:22:55
URL: http://mstina.blogg.se/
Postat av: Gordi

Du missade inte karusellerna på barnloppisen...d va inte öppna då heller...öppnade 12 och det var då många höll på och plocka undan från loppan.

2010-05-23 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0