Olofs födelsedag....

Hurra för Olof idag!!
I dag var jag och handlade på Malmborgs för att göra en god middag och efterrätt till min Älskade man som fyller 32år i dag...
Var och köpte presenterna till honom oxå, efter jag hade hämtat Anton på dagis så han fick va med, han blev först lite ledsen och sa
-jag vill oxå fylla år mamma, med en tår som rann på kinden...
Åååhhh söte !!...=(
-jag vill oxå ha paket sa han med gråten i rösten, goa killen!,
Fick försöka förklara att det tar 6 månader innan han fyllde år...han förstod nog inte riktigt men slutade gråta i alla fall, eftersom vi skulle gå och köpa jordgubbar, som jag skulle dekorera Tiramisun med..
Anton älskar jordgubbar så han fick en stor skål när vi kom hem ..
Hade tänkt att jag skulle gå inom Hansaleksaker och köpa en liten sak och packa in till Anton som han skulle få öppna så han inte blev ledsen sen när Olle skulle öppna sina, men jag glömde..=(
Fast det gick jättebra ändå...
Vi gav ett presentkort till Deluxe butiken, som ligger vid "Jensens böffehus", trist men han hade önskat sig det, så det fick bli det så han blir glad, Olof är jättesvår att köpa till, så det är bäst och följa hans önskemål...hihihihi
Köpte en fin scarfes från barnen, en riktigt snygg en som passar till hans svarta vår/sommar jacka..
Gav även en fin sten med texten "Jag älskar dig", som jag hade skrivit en fin hälsning på baksidan!
Tycker det är lite skoj och packa in paket som är från barnen och Svea....
Jularna brukar ta en hel evighet, till Tyra från Svea, till Anton från Tyra, till Svea från Tyra osv.....
Hahahahhahahahha
Köpte en fin bukett blommor på torget oxå!
Blev en sväng på Systembolaget för att köpa ett gott vin till maten, det blev ett vin som heter "Il Nostra" ,plus att jag behövde köpa Marsalavin till min Tiramisu som skulle vara kvällens efterrätt..
Mummmsss..
Men jag har ju aldrig gjort en förrut så det var ju en chansning, men den blev superduper god!!
Receptet hittade jag på www.Recept.nu
Länken till just den Tiramisu jag gjorde finns HÄR
Varmrätten var bandpasta med marskapone/basilika sås, vitlök och prosciutto med hyvlad parmesan...
Riktigt gott!!
En god sallad med riven parmesan på!
Till varmrätten gjorde jag eget vitlöksbröd...
Anton Tyra och Svea busade !!
Sen badade jag och Anton, efteråt ville han va nakenfis, så sa han -ahhh jag kissar, det kom ett par droppar på golver så jag lyfte upp honom snabbt på toaletten i förhoppning att det skulle hända något där, men ICKE!!..hahaha
Men han såg söt ut i alla fall...han läste lite på sin dvd-film...hahhahaha
Ser roligt ut..
Men att bli blöjfri känns sååååååå långt ifrån...
Det har aldrig hänt nått i pottan eller toaletten....
Måste väl erkänna att vi e lite dåliga på att träna förvisso...
Men men de kommer väl när det kommer.....
Hade varit så skönt och haft bara ett blöjbarn , inte två, ibland blir det lite dagiseffekt, först byta på den ena sen dags för nästa..hahahhaha
Olof blev jätteglad och verkar nöjd!
Sover gott här brevid nu, han har varit igång sen tidig morgon och kom inte hem förrän nu ikväll strax efter 19, åkte hemifrån vid 07.00 i morse, så ser hans Tisdagar och Onsdagar ut, då e han borta hela dagarna..
Jag är helt slut nu efter en lååååång dag...
Puss Puss....

Kommentarer
Postat av: diana

ohh vad gott maten såg ut! mums!



2010-05-06 @ 08:43:14
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Linn

Vad mysigt ni verkar ha haft! Vill gärna ha receptet pa pastan, det sag saaaa gott ut!

Kramis

2010-05-06 @ 15:04:53
URL: http://linndk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0