Hej Igen....

Får fortsätta nu när jag har batteri på datorn igen..:-)
Bilder får däremot vänta tills vi är hemma..
Tar för lång tid på det mobila bredbandet....
Vi åkte ju som sagt till Näsfjället i Sälen där vi mötte upp vännerna , vi var 9 vuxna och 3 barn..
Vi hade jätte trevligt...
Vi hade hyrt 2 stugor och varje dag hade alla var och ett par fått i uppgift att göra mat, vi hade första kvällen och Olof gjorde Kassler med ananas i ugnen med ris och Tsatziki.. Rktigt gott och sallad till..
Mange och Johanna hade gjort Nyårs menyn..
-hummer soppa till förrätt
-Oxfilé med potatisgratäng till varmrätt
-Capirinja cheesecake med bär och frukter till efterrätt...
S-tan va gott!!!
Sen var det Champagne på tolvslaget...Barnen va vakna då oxå, otroligt!..
Det var jättemysigt!
Nyårsdagen startade med od frukost och städning av stugan..
Vi åkte vid 12 tiden i riktning emot Borlänge till min släkt..
Vi åt god middag på kvällen hos min mormor Thyra..
Så himla kul att ses, vi ses ju inte så ofta eftersom vi bor så långt ifrån varann, tyvärr...
Min mor är ju från Borlänge så vi har släkt där, tyvärr har många gåt bort och vissa av kusinerna har flyttat därifrån..
Men det är så mysigt o få komma dit ibland eftersom där finns så många minnen från min barndom där..
Mormor bor bara litet , så vi hade hyrt en stuga i Mällsta Camping, ligger bara 5 minuter från Centrum och där min mormor bor..
Helt perfekt, plus att det är så mysigt på den campingen, fina spår för längdåkning precis vid campingen,..
Jättemånga som åkte hela dagarna och kvällarna där...
Härligt liv..
Och Dalaälven går precis nedanför campingen, och vår stuga..
Hela söndagen var fullt ös, skulle först äta lunch hos mormor, hade en jätteförkyld liten Tyra så vi kom inte i väg förrän vid elva tiden till mormor, så det blev 2 timmar hos mormor, sen lämnade jag av Olof och barnen i stugan för att barnen skulle sova middag.'
Jag åkte till köpcentrat Kupolen för tt leta en tjock jacka till Tyra på, hon hade ju bara sin overall och skaljacka med fleese..
Men jag ville att hon skulle ha en dunjacka, och det hitta jag..
En rosa jättefin med luva..
Sen hämtade jag upp Olof och kidzen , sen hämtade vi upp mormor för att köra till min morbror Thomas, efter det åkte vi till min mammas faster Ulla...
Efter vi varit hos Ulla så åkte vi tillbax och lämnade av mormor som skulle påbörja maten, så gick vi till min mammas andra faster Gunborg , hon bor bara ett par hus ifrån så vi gick dit..
Helt underbart o se Gunborg som blir 90 år i år och är så pigg och kry...
Barnen fick fina paket..
Sen gick vi tillbax till mormor och åt god mat..
Efter maten bar det iväg till nästa besök, vi åkte hem till min kusin Paul och hans familj..
Så himla kul o ses, bara synd att det var så ont om tid, så det blev lite stressigt.
Idag måndag , gick vi upp tidigt för att packa och städa av stugan..
Åkte hem till mormor för att äta frukost kl 9.00, sen var det dags att ta hemfärd...
Efter kramkalaset så bar det iväg emot Malmö..
Nu sitter vi i bilen och har väl 3 timmar kvar..
Skönt att komma hem och få ligga i egen säng ..
Bilder kommer senare...
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0