Tjejmiddag!

Vi är ju 7 tjejer som ses 1 gång i månaden, och gjort ni i 5år..
Sjukt skoj!
I går va det min tur och ha det hemma..
Stod på Loppis i söndags och virrade bort att jag skulle handla till middagen som var i går, Måndag..
Olof va så himla säll och gick upp tidigare på månaden och köörde och handlade allting.
Tänkte bjuda på Pastasås med kycking mm
Och bandpasta till...
Efterrätt Tiramisou...
Jobbade ett par timmar på dan, och kom på att till Tira måste man ha Marsalavinet, ohhhh hur skulle jag hinna???
Söta Therese kom och fixad håret och hon är ju med i "gänget", hon erbjöd sig o köpa vinet till mig...
Perfekt!!
Kom hem efter ha rusat till torget och köpt jordgubbar som skulle vara som dekoration på Tiran...
Olof stod klar i hallen och rusade när jag kom..
Såg då att han bara köpt 1 marscapone, och jag behövde 2..
Mutade Anton med en klubba om vi rusade till affären snabbt, han var inte så inpad av klubba i dag, men fick med honom tillslut...
Kom hem, svettig i all stress, och inser att Tyras ersättning e slut, en av mina bästa väninnor som oxå skulle komma och hon köpte med sig när hon kom..
Lindas söta emily kom tidigare för att hjälpa mig med barnen...
STORT TACK FÖR FANTASTISKA VÄNNER!!
Jag började på Tiramisoun, och råkade få med ägggula i äggvitesmeten, fiskade upp det igen.....ovetandes av vad det skulle ställa till med...
Dom 2 senaste g ångerna jag gjort den så har den blivit jättgod med lite lös, så i dag skulle jag få den perfekt.....
Vispade äggvitorna läääääänge med elvisp för det skulle bli som marängsmet...
Ju mer jag vispade destu lösare blev den????
Ohhh kände nästan tårarna , när jag hade kämpat såååååå
Hade inget val merän att hälla upp i fina glas och hålla tummara på att det ändå skulle smaka bra...
Tjejerna kom, och vi fick goda nyheter, 2 av tjejerna skulle ha BEBIS!!
UNDERBART!!
Josephine skulle få bebis 2, och Therese sitt första....
Så himla kul...
GRATTIS MINA SÖTA VÄNNER.....
FLER BEBISAR I GÄNGET.. Kul o tänka på att när vi började med detta var vissa singlar, nu är alla i förhållande, många har barn och vissa är på sitt nr 2..osv...
Är så himla glad för att vi började med våra middagar för 5 år sen, hoppas att det håller i mååååång år till!!
Åter till middagen, så hade jag gjort kex med pesto på som plock när dom kom, dukat fint med mina betonghjärtan, (kommer bild senare)
Varmrätten blev jätte god!!!!!!
Sen kom vi ti Tiran, ohh jag hade så ont o magen..
Linda hade aldrig smakat det och jag ville att hon skulle få saka min i dag, men kände på mig att den blev kass...
den var jättefin o se på i alla fall, men var som VATTEN!!
gick inte att äta, geggamoja!!
:-(
Typiskt..
Fick då veta att om lilla minsta gula va kvar så var det anledningen...
Ohhhhh-..
Jaja bättre lycka nästa gång?
Snacksen åkte fram och vi hade en fantastisk kväll i alla fall....
Tack tjejer för ni finns!!!!
Puss Puss.........

Kommentarer
Postat av: Linda

Söta du, det var ju supertrevligt och underbart mysigt utan att jag fick smaka din fina Tiramisu:)Blir en annan gång, som sagt vi skall ju hålla på i evighet med våra middagar, så vi har några år kvar att laga middag:) Puss & Kram min kära vän

2010-05-25 @ 11:39:46
URL: http://www.nellyliten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0