Så himla glad!

Äntligen ska vi köpa min drömsäng till Tyra, har beställt en idag.. TJOHOOO!!
Jag är sååå glad!!

Den är helt underbar!!!
orginalet heter Juno/Lille per
Och den nytillverkade heter Sebra.
Jag har jagat en begangnad på danska annons sidor, men dom är rätt dyra även beganade och då är dom oftast slitna och behöver målas om som kostar rätt mycket.


Har dragit mig tidigare för jag har tyckt den är för dyr och tycker det fortfarande, men jag kan inte släppa den ur tankarna och nu blir det en fantastikt fin säng som Tyra kan ha och växa med tills hon är 7-10 år..

Kan va snyggt om man har lite Shabby still hemma att ha en lite sliten, men det passar inte riktigt hemma hos oss, så då hade vi fått lämna in den om fått den målad, säkert inte billigt.

Vi köpte då en ny från Miljögården istället...


Den första Juno sängen kom 1941-42 och designades av Viggo Einfeldt i Danmark.
Den skulle växa med barnet.


Så såg den första Juno sängen ut, den är svår att hitta begagnad.
Och den är inte lika populär som den nedan!


Sen kom denna..



Så här ser den ut som vi köpt..=)
Här har dom tagit bort ena sidan ..





Här är sidan på plats.





Utdragen..



Finns i många olika färger, men vit är orginalet!


HELT UNDERBAR!!!


*********************************************************************************************

Så nu ska vi sälja Antons spjälsäng..
Den är jättesnygg.
Speciell design köpt i Danmark för 1½år sedan.
Säljes för 2000:-

Går att höja och sänka i 2 lägen i bädden och även ena sidan går att sänka när barnen är små.
Den är som ny, endast använd kort tid.



Hör av er om ni är intresserade..

Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej gumman!

Aaaaah, lyckliga lilla Tyra som far en sa underbar säng! & Lyckliga du som har övertygat Olle om att det är ett bra köp :-) Blir lite avis nu, det är en sa himla fin säng!!

Hoppas Tyra är frisk och kry nu och att ni andra mar toppen ocksa!

Kramar Linn

2010-02-28 @ 21:48:27
URL: http://linndk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0